Spring naar content

Beams X Breda Marketing

breamsproject

We geloven in Breda als creatieve pionier. Daarom gaan we creativiteit uit het verdomhoekje halen en de stad als creatief podium pluggen. Voor deze open call hebben Breda Marketing en BANK15 de handen ineen geslagen. Om een City Intervention te realiseren zijn we op zoek naar ontwerpers uit Breda die in groepen gaan werken aan 4 City Interventions die eind dit jaar in de stad te bewonderen zijn. Een open call voor ontwerpers die zichzelf en hun creativiteit willen laten zien in de stad, samenwerken met andere creatieven uit de stad én al in een vroeg stadium een bijdrage willen leveren aan de creatieve toekomst van Breda. Voor meer informatie kijk hier, je kan je t/m 9 oktober in schrijven.

City intervention

De City Intervention; een landmark, een kunstwerk of een functioneel ontwerp. Het wordt geplaatst op de Explore Creative Breda route en is dus in de openbare ruimte te bewonderen. Een opdracht om een ontwerp te maken dat opvalt in de stad en aansluit bij de visie van de stad. Een vrije opdracht waarbij er in groepen van ontwerpers gewerkt wordt naar 4 eindresultaten die vanaf 16 december in de stad te bewonderen zijn. Wat het wordt is aan jullie, wat wel vaststaat is het materiaal waarmee gewerkt wordt, namelijk de rode beams*.

Het Beams project

Breda Marketing heeft de afgelopen jaren het merk Breda verder aangescherpt. Met behulp van creativiteit willen we impact maken en een bijdrage leveren aan de ‘Groene’ strategie van Breda.

Beams bouwstenen zijn gemaakt van hergebruikt plastic, volgens de ‘Precious Plastic’ methode van Dave Hakkens. Met het Beams project willen we bewoners en bezoekers inspireren door hen te laten zien wat creativiteit voor de stad kan betekenen en nodigen we iedereen uit om zelf creatief aan de slag te gaan.

De Beams zijn op allerlei manieren in te zetten: vergelijk het met MeccanoTM waar je oneindig mee kunt variëren. Het is een systeem dat, vooral door te doen, veel zichtbare en duurzame veranderingen teweeg kan brengen. Op school, op kantoor, in de buurt of in de binnenstad.​ Van underground tot stadsbreed: we dagen iedereen uit om bij te dragen aan een ‘groener’ Breda en mee impact te maken. Voor nu en voor de volgende generatie.

Door dit idee te adopteren en door te ontwikkelen kunnen we, op lange termijn, ons leven bewuster en betaalbaarder maken. In deze snel veranderende tijd een mooi moment om dit initiatief te omarmen. Afvalplastic wordt zo het nieuwe goud.​​

Het Beams project stimuleert een nieuwe beweging onder bezoekers en bewoners.

Wil je ook meedoen? Neem contact op met daan.melis@bredamarketing.nl

Het Beams project is een samenwerking tussen Plastiek Breda, Pim Allonsius en Breda Marketing.