Spring naar content
Branding

Morning Bit(e)s: Creative City Lover

Tijdens de Morning Bit(e)s sessie van 28 november 2023 lag de focus op onze belangrijkste doelgroep: de Creative City Lover (CCL). Breda Marketing deelde haar doelgroeponderzoek met zo’n veertig belanghebbenden om hen kennis te laten maken met de CCL. Daarna blikten we terug op afgelopen zomer en wisselden we ervaringen uit.

Foto’s: Breda Marketing
Tekst: Nienke Matos Fernandes

november 2023

+
partners aanwezig
belangrijke onderzoeken gedeeld
gemiddelde score van de bezoekers
e
sessie van Morning Bit(e)s
Share

Tijdens de Morning Bit(e)s sessie van 28 november 2023 lag de focus op onze belangrijkste doelgroep: de Creative City Lover (CCL). Breda Marketing deelde haar doelgroeponderzoek met zo’n veertig belanghebbenden om hen kennis te laten maken met de CCL. Daarna blikten we terug op afgelopen zomer en wisselden we ervaringen uit.

Wat heeft deze sessie concreet opgeleverd?

We spraken over wie de Creative City Lover is en waarom die zo’n relevante doelgroep is voor Breda. We deelden de interesses van de CCL, hoe en met welke tone of voice je hen het beste bereikt én de klantreis van deze doelgroep.  Ook gaf Breda Marketing de aanwezigen concrete tips om zelf in de praktijk te brengen.  Daarna blikten we terug op de cijfers van afgelopen zomer, kwamen inzichten samen en wisselden de aanwezigen onderling ervaringen uit.

Speciale dank gaat uit naar de host van deze sessie: Bühne Breda. Een locatie waar de Creative City Lover zich helemaal thuis zou voelen!

Key outtakes

Hoe activeer je de Creative City Lover? Zie hieronder de tips per pijler:

Groen

Interpretatie van de CCL: Omarm een groene levensstijl en vertaal deze naar creatieve ideeën en aanbod.

Activatie:

  • Geef groene initiatieven een podium.
  • Maak zichtbaar (en voelbaar) wat jouw onderneming doet op het vlak van groen en duurzaamheid.
  • Combineer groen en creativiteit met elkaar in concepten (denk aan Tegelwippen, kunst in parken

Grenzeloos

Interpretatie van de CCL: Grenzeloos denken & doen is de basis voor creativiteit. Creativiteit is de bron van inspiratie.  

Activatie:

  • Zorg voor een uniek, onderscheidend en creatief aanbod. (denk aan tijdelijk aanbod, pop-up, exposities of spannende contrasten: oud en nieuw gemixt)
  • Maak nieuwe, abstracte technologische ontwikkelingen concreet en toegankelijk door ze uit te leggen en te laten ervaren.
  • Zet creatieve initiatieven in de spotlight (denk aan Havenkwartier, design, Algorithmic Perfumery): laat kunstenaars en ondernemers zelf aan het woord.

Gastvrij

Interpretatie van de CCL: Gastvrij (inclusief) vergroot kans op inspirerende ontmoetingen. Hartelijkheid is terug te zien in authenticiteit en echtheid (passie).

Activatie:

  • Faciliteer ontmoetingsplekken voor bewoners, bezoekers, creatieven en mensen van andere culturen. (zoals creatieve broedplaatsen, markten, events)
  • Maak ‘onzichtbare’ groepen zichtbaar en laat hen meedoen. (zoals Brownies & Downies, event met vluchtelingen)
  • Zorg voor echtheid en authenticiteit. (door bijv.  de inzet van locals, ondernemers met passie aan het woord)

Outtakes zomerdata

  • Varieer tussen informeren (praktisch), inspireren/verleiden en activeren/verdiepen per kanaal
  • Zoek uit waar je goed op gevonden wordt en optimaliseer of verrijk deze pagina’s
  • Vergeet onze UITagenda niet als je evenementen organiseert!
  • Maak gebruik van onze gratis beeldbank
  • Laat het ons vooral weten als we ergens mee kunnen denken en helpen!

Morning Bit(e)s = hapklaar

Breda Marketing is je data- en kennispartner. We verzamelen voortdurend informatie en vullen dat aan met eigen onderzoek. En dan? Tijd voor Morning Bit(e)s. 

Onder de naam Morning Bit(e)s organiseren we thematische ontbijtsessies rondom trends, data en ervaringen. Geen promopraatjes! Alleen relevante info: feitelijk, bondig, creatief en interactief gepresenteerd. 

Aansluitend op het thema kiezen we een passende locatie. We nodigen gericht professionals uit die concreet verder kunnen met de gedeelde informatie – vaak dezelfde dag nog. Samen bouwen we de stad van morgen! 

Tot slot

Volgende keer aanschuiven?

Klinkt het allemaal erg interessant? We staan zeker open voor suggesties, en houden je graag op de hoogte. Stuur vooral even een berichtje, en volg onze socials, zodat je de volgende Morning Bit(e)s erbij bent.