Spring naar content

Over ons

Samen brengen we Breda tot bloei

Breda brengt zoveel moois. Voor de stad, voor de regio, voor iedereen die creatief en vernieuwend impact wil maken. Breda Marketing laat dat zien. Als marketingprofessionals zetten wij ons met hart en hoofd in om te bouwen aan een positief imago van Breda in alle opzichten.

Missie & Visie

Onze missie is om meer mensen van Breda te laten houden om er te wonen, werken, studeren, netwerken of te verblijven. We willen dat Breda geliefd is om haar sociale karakter, de verbeeldingskracht van makers, doeners en denkers om technologie in te zetten voor een betere wereld en haar aanjagersrol voor brede vergroening. We koesteren het verleden en omarmen morgen. Kwaliteit van leven staat voorop. Voor iedereen.

Dit imago trekt de komende jaren een groeiend aantal talenten, ondernemers, congressen en bezoekers die zich aangesproken voelen. Zij dragen samen met Bredanaars bij duurzame groei, nieuwe trots en aan een (be)leefbaar Breda.

Samen is de kern van ons merk

Breda brengt het samen. Als citymarketingorganisatie van Breda werken we samen met partijen in de stad die zich verbonden voelen met onze gezamenlijke missie om de stad van morgen te bouwen. Zij zijn onze ambassadeurs en vernieuwers. Hun creativiteit, kennis- en kunde en netwerk zetten we in op diverse opgaven van de stad op het gebied van economie, cityhospitality, vergroening & verduurzaming, vrije tijd & toerisme, cultuur, congressen en evenementen. We helpen elkaar om het Bredase verhaal lokaal en (inter)nationaal te etaleren. Online en fysiek op plekken als de binnenstad, het Havenkwartier en ’t Zoet, om zo meer bewoners, bezoekers, bedrijven en talenten aan de stad te binden.

Onze rollen

Merkregisseur

Breda Marketing voert de regie om het merk Breda krachtig en authentiek te manifesteren en uit te dragen naar de gekozen doelgroepen op het juiste moment op het beste kanaal.

Verbinder & aanjager

Breda heeft veel potentie. We verbinden partijen, zoeken naar samenwerking en co-creatie en jagen vernieuwing aan. Vanuit een integrale aanpak en een gezamenlijke agenda. Samen zetten we kansen om in sociale, duurzame en economische impact. Zo laten we zien wat we beloven

Kennis & Datapartner

Breda Marketing brengt kennis en data samen om te komen tot nieuwe initiatieven en inzichten die aansluiten bij de behoeften van de doelgroepen. Dit delen we graag met onze partners en breiden we ieder jaar uit.

Het team

Hildegard Assies

Directeur-bestuurder

Petra Vulders

Office Assistant

Joyce Wijnen

Brand Marketing Manager

Liset Kruls

Manager Business & Talents

Nicky Basstein

Online Marketeer

Mariëlle Houben

Communicatie Medewerker

Lisa Brauers

Project & marketing medewerker

Nienke Matos Fernandes

Project & event medewerker

Oliver Heller

Content Marketeer

Fenne Verhoeven

Programma manager leisure

Douwe Peters

Project medewerker

Eefje van Pelt

Project medewerker

Mark Reijling

Digitaal Strateeg

René Bergmans

Project manager
Design Team

In 2021 is het Design Team Breda Marketing opgericht. Een afwisselend team van ontwerpers en makers met diverse expertises. Samen ontwikkelen we het merk en benutten we de laatste kennis, kunde en technologieën. Samen geloven we in Breda en geven we vorm en inhoud aan het merk.

De organisatie

Breda Marketing heeft een bestuur met een directeur, een Raad van Toezicht en een Raad van Advies.

Bestuur

Breda Marketing is statutair ingeschreven onder de naam Stichting Citymarketingorganisatie Breda. Hildegard Assies-Winnubst is directeur-bestuurder van de stichting.

Raad van toezicht

De Raad van Toezicht is het toezichthoudende orgaan van Breda Marketing. Zij ziet toe op het behalen van de doelen en prestaties van de directie en geeft advies en ondersteuning. De Raad van Toezicht is een orgaan op afstand en komt vier keer per jaar samen met de directie van Breda Marketing. De raad bestaat uit 3 personen. De leden worden benoemd voor de periode van 4 jaar en kunnen maximaal voor nog eens 4 jaar worden herbenoemd. De raad van Toezicht bestaat uit de volgende personen:

  • Marjon Wanders (voorzitter) – Partner bij Eden McCallum
  • Henk Klaucke – Gemeentesecretaris Ridderkerk
  • Frank Janssen – Directeur In Position

Raad van advies

De Raad van Advies heeft de taak om de directeur/bestuurder te adviseren over het ontwikkelen en bereiken van strategische doelen. In dit kader adviseert de RvA over het jaarplan, de programmering en activatie voordat vaststelling hiervan door de Raad van Toezicht plaatsvindt. De RvA bewaakt het gezamenlijke belang om Breda op de juiste wijze te positioneren met City Marketing-activiteiten. De Raad van Advies bestaat uit de volgende personen:

  • Peter van der Aalst  (voorzitter) – Manager of Research, Business Innovation & internationalisation bij Breda University of Applied Sciences
  • Emiel Kuijpers – Merkbouwer Brainport Eindhoven
  • Jeroen Klijs – Professor research group for tourism impacts and society at Breda University of Applied Sciences
  • Arjan Knoppert – Concept Development bij ABinBev
  • Paula Rijkens – Business Development Manager bij Synergo, kartrekker Agrifood bij Breda Circulair.

WORK HARD, PLAY HARD