Spring naar content
Projecten

Hoe we impact maken

Morning Bit(e)s: Digitale Trends

Tijdens de derde Morning Bit(e)s sessie van 11 juni 2024 lag de focus op de digitale wereld. Samen met Chris van Persie van Good News zoomden we in op de vier digitale trends om je klant online centraal te stellen. Met meer dan 20 aanwezigen deelden we kennis, inspiratie en ervaringen. Wil je meer weten over de laatste trends en hoe die toe te passen? Lees dan verder.

Lees meer

Dag van de Stadmakers ’24

Op dinsdag 23 januari 2024 organiseerden we weer de Dag van de Stadmakers. Tijdens dit jaarlijks event nemen we de Stadmakers van Breda mee in onze plannen voor komend jaar.

Lees meer

Op weg naar de ‘VVV van morgen’

Breda doet het sinds 2020 zonder VVV. In de stad is de behoefte aan een fysiek informatie- en ontvangstpunt voelbaar. In welke vorm zou zo’n plek succesvol kunnen zijn? Breda Marketing heeft de stad gevraagd om mee te denken.

Lees meer

Bredase Smaakmakers

Sommige Bredanaars verdienen het om gezien te worden. Belangeloos zetten ze zich in voor onze stad. Met hun energie maken ze veel los op sociaal, creatief of duurzaam vlak. De campagne ‘Bredase Smaakmakers’ brengt hun verhalen naar buiten.

Lees meer

Morning Bit(e)s: Creative City Lover

Tijdens de Morning Bit(e)s sessie van 28 november 2023 lag de focus op onze belangrijkste doelgroep: de Creative City Lover (CCL). Breda Marketing deelde haar doelgroeponderzoek met zo’n veertig belanghebbenden om hen kennis te laten maken met de CCL. Daarna blikten we terug op afgelopen zomer en wisselden we ervaringen uit.

Lees meer

Explore Breda

Creative City Lovers helpen om initiatieven van de grond te krijgen, en co-creëren zo de stad van morgen. Ze zijn nieuwsgierig, houden van avontuur, en gaan graag buiten de gebaande paden. Vanuit het concept ‘Explore’ willen we de doelgroep verleiden om in Breda op verkenning te gaan.

Lees meer

’t Zoet: een nieuw stadsdeel in ontwikkeling

Breda maakt de komende jaren een schaalsprong: Breda groeit van een stad van 185.000 naar 220.000 inwoners en het centrum breidt zich uit met de aankoop van ‘t Zoet. Hoe maken we van dit nieuwe gebied een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken en te recreëren en daarmee een échte aanwinst voor onze stad?

Lees meer

Explore: Creative City Lover

Natuurlijk is in Breda iedereen welkom. We richten de communicatie op een specifiek type persoon: de Creative City Lover. In samenwerking met MarketResponse hebben we kwalitatief onderzoek uitgevoerd naar deze doelgroep.

Lees meer
Blind-Floor_Kasteelplein

Royal Roots Breda

Het koningshuis vestigde zich in Breda en bracht de stad allure en ambitie. Hun keuze vormde Breda als bourgondische ontmoetingsplek. Koninklijke wortels maken deel uit van onze identiteit. Het is belangrijk om deze geschiedenis relevant te houden. 

Lees meer

Explore Green Breda

Verduurzaming is een wereldse uitdaging die vraagt om individuele actie. In onze stad zien we prachtige initiatieven die op lokaal niveau verandering mogelijk maken. We koesteren deze ondernemers, en vergroten met liefde hun impact.

Lees meer