Spring naar content
Projecten

Hoe we impact maken

Studentencampagne: Welkom in jouw stad, Breda

Aan het begin van ieder collegejaar opent Breda haar deuren voor zowel Nederlandse als internationale hbo- en mbo-studenten. Dit jaar verwelkomt de stad ruim 6.000 nieuwe studenten, waarmee het totale aantal studenten in Breda meer dan 30.000 bereikt. De stad bruist meteen weer na de warme zomer en het gonst van gezelligheid. Dit jaar ontwikkelden we voor het eerst een campagne om hen allereerst een warm welkom te heten. Dat gebeurde nog niet eerder.

Lees meer

Pers- en influencer trips

Jaarrond verzorgen we perstrips en bouwen we aan duurzame relaties met pers en media om het verhaal van Breda (inter)nationaal te vertellen. Zo activeren we het merk onder onze doelgroepen. Ook dit jaar realiseerden we een aantal succesvolle samenwerkingen met de focus op Nederland, België en Duitsland. 

Lees meer

Morning Bit(e)s: Digitale Trends

Tijdens de derde Morning Bit(e)s sessie van 11 juni 2024 lag de focus op de digitale wereld. Samen met Chris van Persie van Good News zoomden we in op de vier digitale trends om je klant online centraal te stellen. Met meer dan 20 aanwezigen deelden we kennis, inspiratie en ervaringen. Wil je meer weten over de laatste trends en hoe die toe te passen? Lees dan verder.

Lees meer

Contentstrategie; de lokale gids voor iedereen

Bij de komst van een nieuw digitaal platform hoort ook een nieuwe contentstrategie. Een contentstrategie waardoor meer mensen van Breda gaan houden.

Lees meer

Ontwikkeling Digitale Platform

In 2023 hebben we een belangrijke stap gezet door de nieuwe merkstrategie van Breda te vertalen naar een digitale strategie. Deze strategie vormt het fundament voor de ontwikkeling van het vernieuwende digitale platform.  

Lees meer

We zijn open & we zijn live!

Op 11 april 2024 openden we de Explore Breda Store en lanceerden we het nieuwe digitale platform explorebreda.com. Dit feestelijke moment vierden we samen met onze partners. 

Lees meer

(Door)ontwikkeling Explore Breda App

Ga je op ontdekking in een stad? Grote kans dat je smartphone ter hand neemt voor inspiratie, informatie en routeplanning. Met de ontwikkeling van een app maken we Explore Breda beschikbaar op mobiele devices.

Lees meer

Doorontwikkeling merk

Het merk Breda vertelt het verhaal en de identiteit van onze stad. Sinds de basis in 2022 is gelegd, werken we dagelijks verder aan de merkstrategie. Vanuit onze rol als merkregisseur blijven we actief bouwen aan de doorontwikkeling van het merk en vergroten we de zichtbaarheid in en om de stad.

Lees meer

Dag van de Stadmakers ’24

Op dinsdag 23 januari 2024 organiseerden we weer de Dag van de Stadmakers. Tijdens dit jaarlijks event nemen we de Stadmakers van Breda mee in onze plannen voor komend jaar.

Lees meer

Op weg naar de ‘VVV van morgen’

Breda doet het sinds 2020 zonder VVV. In de stad is de behoefte aan een fysiek informatie- en ontvangstpunt voelbaar. In welke vorm zou zo’n plek succesvol kunnen zijn? Breda Marketing heeft de stad gevraagd om mee te denken.

Lees meer