Spring naar content

Merk Breda

Breda Marketing zet het merk Breda eenduidig en krachtig op de (internationale) kaart. We sturen op groei die bijdraagt aan het verhaal van Breda en de mentaliteit. We versterken het imago, de aantrekkingskracht en de concurrentiepositie van de stad door het merk vorm en inhoud te geven. En we helpen anderen het verhaal van Breda te vertellen. Daarmee versterken we de trots en eigenwaarde van alle Bredanaars en trekken we gewenste doelgroepen naar de stad. Help jij het verhaal van Breda te vertellen?

Foto’s en video’s van Breda

In deze beeldbank van Breda Marketing vind je rechtenvrije foto’s en video’s om te gebruiken bij publicaties over Breda. De beelden mogen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden zonder vooraf door Breda Marketing gegeven toestemming. De foto´s zijn kosteloos te gebruiken op voorwaarde van vermelding van de auteur of bron. Vind je niet wat je zoekt, of heb je beeld wat een aanvulling kan zijn? Laat het ons dan weten via marketing@bredamarketing.nl

Naar de beeldbank

Brandbook

Dit is het huisstijlhandboek van Breda. Met dit huisstijlhandboek waarborgt Breda Marketing de uitvoering van de ontwikkelde huisstijl in alle communicatie-uitingen on- en offline. Het huisstijlhandboek bevat algemene richtlijnen en instructies voor gebruik van de huisstijl, maar biedt eveneens ruimte voor eigen creativiteit en invulling. Heb je vragen over het gebruik van de huisstijl? Neem contact op met joyce.wijnen@bredamarketing.nl

Download het brandbook

Doelgroep: Creative City Lover

Breda is een geliefde stad met trotse Bredanaars. We houden hier van het leven. We koesteren het verleden, maar richten onze blik op de toekomst. Samen bouwen we aan een (be)leefbaar Breda, voor nu en volgende generaties. In Breda is iedereen welkom. Maar kiezen is gekozen worden en daarom richten wij ons op de ‘Creative City Lover’ (CCL) als doelgroep.

Creative City Lovers zijn innovators. Zij die met hart voor de stad de opgaven van morgen omarmen. Ze herkennen de waarde van vernieuwing. Ze durven te experimenteren en staan voor veel open, zolang het maar verrast. Hun bevindingen delen ze met hun netwerk. Daarmee is de Creative City Lover cruciaal voor de verspreiding van het idee, het begin van een beweging. Door deze focus geloven wij in het versterken van de profilering van Breda.

 

Download hier onepager voor de CCL

Breda Brengt Het Samen

Al in de 13e eeuw werden de 3 Andreaskruizen voor het eerst gebruikt. De herkenbaarheid vandaag de dag in Breda is groot. Evenals de kleur rood. In 2016 vond er een doorontwikkeling plaats, waarbij de kruizen dichter bij elkaar werden gezet en de tekst ‘Breda brengt het samen’ werd toegevoegd.

Logo Breda Marketing
Vandaag de dag gebruiken wij als Breda Marketing nog steeds deze drie kruizen met het woord Breda als logo voor de stad. Het staat voor vernieuwing, verbinding en samen en verwijst naar Het Verhaal van Breda.

Logo Gemeente
Het logo van de Gemeente Breda is een afgeleide van het logo van het merk Breda.

Dynamisch stadslogo (voor iedereen te gebruiken)
Gemeente Breda en Breda Marketing zijn bezig hier opnieuw invulling aan te geven. Voor tussentijdse vragen kun je terecht bij Joyce Wijnen.