Spring naar content

Data & Research

Meten is weten. Onderzoek en data verschaffen ons relevante inzichten over vraag en aanbod van bewoners, bezoekers, bedrijven en talenten in Breda. Er is al veel kennis en data beschikbaar, dit halen we op bij onze partners en waar nodig zetten we zelf onderzoeken op om bijvoorbeeld de doelgroepen nog beter te leren kennen. Deze data en onderzoeken delen we graag met jullie, want met de juiste inzichten over markten, trends en de doelgroep kunnen we samen gericht werken aan het optimaal vermarkten van Breda. Heb je vragen over de onderzoeken of mis je iets? Neem dan contact op met info@bredamarketing.nl.

Toeristisch bezoek Breda

Elk jaar onderzoeken we hoe het staat met de bezoekers aan onze stad. Met de opening van het toeristische seizoen in zicht, delen we graag de belangrijkste resultaten met jullie. In 2023 zagen we een stijging van 11% in het aantal bezoekers, waardoor Breda nu de 6e best bezochte stad van Nederland is. Een prachtige prestatie, maar desondanks zijn we nog niet op het niveau van 2019. Dat betekent dat er nog werk aan de winkel is!

Download de infographic

Doelgroeponderzoek

In Breda is iedereen welkom. Maar kiezen is gekozen worden en daarom richten wij ons op de Creative City Lover als doelgroep. Zij die met hart voor de stad de opgaven van morgen omarmen. In samenwerking met MarketResponse is er kwalitatief onderzoek uitgevoerd naar de Creative City Lover om meer handvatten te krijgen. Zo bouwen we samen met partners aan de stad van morgen.

Download de samenvatting