Spring naar content
Projecten

Hoe we impact maken

Ontwikkeling Digitale Strategie en Platform 1.0

De merkstrategie, eind 2022 afgerond, omvat de identiteit van Breda en het verhaal van onze stad. Met de ontwikkeling van een digitale strategie geeft Breda Marketing daar verder inhoud aan. Deze uitdaging zijn we aangegaan in samenwerking met deskundige partners uit de stad. 

Lees meer

Morning Bit(e)s: Creative City Lover

Tijdens de Morning Bit(e)s sessie van 28 november 2023 lag de focus op onze belangrijkste doelgroep: de Creative City Lover (CCL). Breda Marketing deelde haar doelgroeponderzoek met zo’n veertig belanghebbenden om hen kennis te laten maken met de CCL. Daarna blikten we terug op afgelopen zomer en wisselden we ervaringen uit.

Lees meer

Explore Breda

Creative City Lovers helpen om initiatieven van de grond te krijgen, en co-creëren zo de stad van morgen. Ze zijn nieuwsgierig, houden van avontuur, en gaan graag buiten de gebaande paden. Vanuit het concept ‘Explore’ willen we de doelgroep verleiden om in Breda op verkenning te gaan.

Lees meer

’t Zoet: een nieuw stadsdeel in ontwikkeling

Breda maakt de komende jaren een schaalsprong: Breda groeit van een stad van 185.000 naar 220.000 inwoners en het centrum breidt zich uit met de aankoop van ‘t Zoet. Hoe maken we van dit nieuwe gebied een aantrekkelijke plek om te wonen, te werken en te recreëren en daarmee een échte aanwinst voor onze stad?

Lees meer

Explore: Creative City Lover

Natuurlijk is in Breda iedereen welkom. We richten de communicatie op een specifiek type persoon: de Creative City Lover. In samenwerking met MarketResponse hebben we kwalitatief onderzoek uitgevoerd naar deze doelgroep.

Lees meer

Royal Roots Breda

Het koningshuis vestigde zich in Breda en bracht de stad allure en ambitie. Hun keuze vormde Breda als bourgondische ontmoetingsplek. Koninklijke wortels maken deel uit van onze identiteit. Het is belangrijk om deze geschiedenis relevant te houden. 

Lees meer

De Rode Draad

Dankzij de tomeloze inzet van ondernemende creatievelingen, ontstaat een nieuw stukje Breda. Hoe helpen we bewonders en bezoekers om het Havenkwartier te ontdekken?

Lees meer

Explore Creative Breda

De route Explore Creative Breda leidt geïnteresseerden langs creatieve hotspots. Deze mogen – nee, moeten– door een breder publiek ontdekt worden, zeker door Creative City Lovers. Dat is van groot belang voor de ontwikkeling van Breda.

Lees meer

Morning Bit(e)s: hallo Vlaanderen

Tijdens de Morning Bit(e)s sessie van mei 2023 lag de focus op onze zuiderburen. Wij verzamelden trends, feiten en cijfers. Jullie schoven aan voor een verrassend ontbijtje.

Lees meer

Dag van de Stadmakers ’23

Samen, de stad van morgen bouwen. Dat is de opgave van Breda. En tevens onze kracht. Op woensdag 1 februari presenteerden we de citymarketing strategie 2023-2026 tijdens de Dag van de Stadmakers.

Lees meer