Spring naar content
Branding

Frisse middelen voor Breda Marketing

Tussen 2018 en 2023 ontwikkelde Breda Marketing zich tot een volwaardige citymarketing-organisatie. Een team barstend van ambitie, dat doelgericht werkt aan een duidelijke taak. Samen met creatieve partners uit Breda, zetten we onze mooie stad op de kaart. In 2024 lanceerden we een nieuwe huisstijl en website om de groei van Breda Marketing recht te doen.

Tekst: Paul Stekelenburg
2023

ondernemersverhalen
k
weergaven
inspirerende werkplekken
creatieve broedplaatsen
Share

Naast bewoners en bezoekers heeft Breda Marketing de uitdaging om Breda te positioneren als stad van creatief talent, specifiek binnen de sectoren gaming, robotica en circulariteit. Breda kent volop talent, we vertellen het echter veel te weinig. Wist je dat Breda de 3de Game University ter wereld heeft? Nou, precies. Dit en vele andere verhalen halen we op en etaleren we op onze kanalen.

Om deze doelgroepen effectief te bereiken, is aanvullend onderzoek nodig. Het identificeren van de behoeften van deze doelgroepen en het vinden van de beste manieren om hen te bereiken staan hierin centraal. Hoewel deze plannen eind 2023 verder in gang worden gezet, is Breda Marketing toch alvast van start gegaan. We noemen dat ‘de basis op orde” brengen.

Alles voor Breda

Breda Marketing werkt aan de reputatie en het imago van Breda. We etaleren de stad in binnen- en buitenland. We informeren, inspireren en activeren stadsbewoners en bezoekers. Het vele moois dragen we uit. En om de stad nog mooier te maken, jagen we duurzame ontwikkeling aan. 

De Bredase mentaliteit en identiteit ligt als fundament onder onze strategie. Bij alles dat we doen, koesteren we het verleden en bouwen we samen met de stad aan nieuwe trots. Met data onderbouwen we onze keuzes. Met een gezonde dosis lef, creativiteit en enthousiasme zoeken we gericht onze doelgroepen.

Huisstijl en content

De nieuwe identiteit van Breda Marketing is tot stand gekomen in samenwerking met creatieve partners uit de stad. De ontwerpbureaus YURR Studio en Wardtaal ontwikkelden de nieuwe visuele identiteit. Tekstbureau iets Anders werkte de tone-of-voice uit. Website ontwikkelaar PageKing schoof aan om het geheel online te brengen.   

De grote drijfveer bij de ontwikkeling van een nieuwe website, was de behoefte om onze activiteiten duidelijk te communiceren. De content creators van Breda Marketing werkten de cases uit in samenwerking met Paul Stekelenburg (Otekst). Voor offline contactmomenten maakte The Presentation Factory een presentatieformat.

Website en tools

De nieuwe website heeft een frisse en levendige uitstraling die past bij onze ambities en onze cultuur. Het stelt ons in staat om onze diverse rollen online uit te dragen en onze projecten te presenteren. De website fungeert als centraal informatiepunt voor stakeholders, waar ze onze rapportages over de stad kunnen inzien. 

Op de website bieden we handige toolkits aan. Bijvoorbeeld voor het aanmelden van evenementen, zodat deze in relevante uitingen aandacht krijgen. Verder bieden we toegang tot een rijk gevulde beeldbank voor promotionele doeleinden. Zo helpen we initiatiefnemers en eventorganisatoren om samen de stad van morgen en vandaag te bouwen.