Spring naar content
Branding

Dag van de Stadmakers ’23

Samen, de stad van morgen bouwen. Dat is de opgave van Breda. En tevens onze kracht. Op woensdag 1 februari presenteerden we de citymarketing strategie 2023-2026 tijdens de Dag van de Stadmakers.

Foto’s: Ruben Klink
By: Nienke

1 februari 2023

e
editie
+
aanwezigen
partners aan het woord
Share

In Podium Bloos kwamen meer dan 100 ondernemers, impactmakers en vernieuwers bij elkaar om te luisteren naar hoe we samen de stad van morgen bouwen en in de spotlights zetten. Sjoerd Mossou begeleidde de dag en werd muzikaal bijgestaan door Ferry Smans.

De meerjarenstrategie

Tijdens de eerste helft van de middag ging Sjoerd in gesprek met Wethouder Carla Kranenborg – Van Eerd en Breda Marketing directeur Hildegard Assies. Zij bespraken samen de meerjarenstrategie van Breda Marketing en hoe deze helpt bij de economische en maatschappelijke uitdagingen van de stad. Benieuwd naar de meerjarenstrategie van Breda Marketing?

Jaarplan 2023 – Breda Marketing

We presenteerden ook onze concrete activiteiten voor 2023. Dit jaar versterken we de zichtbaarheid van het merk Breda met onder andere de (door)ontwikkeling van Explore routes en het digitale platform en het opzetten van een inspirerend informatiepunt in de stad. Daarnaast ontwikkelen we samen met diverse partijen een uniek programma voor de stad, waaronder Royal Roots.

Dingeman Kuilman, directeur van Stedelijk Museum Breda, nam ons kort mee in deze plannen. Peter van der Aalst van BUas, lichtte de ambitie en plannen voor het World Leisure Congres in 2025 toe en hoe we dit samen willen benutten om duurzaam bezoek in Breda op creatieve en vernieuwende wijze op de kaart te zetten.

Dit jaar brengen we bovendien meer samenhang aan in programma en onlinemarketing voor bewoners, bezoekers en talenten. Ook ontwikkelen we een toekomstvisie voor strategische evenementen die de komende jaren het merk moeten gaan versterken. Dit en nog veel meer vind je in het jaarplan 2023.

Bekijk hier de presentatie. We sloten de dag af met de inspirerende woorden van spoken word artiest, Jasja Renne.

Tot slot

Samen het merk bouwen?

Ook jij kunt het merk uitdragen. Op deze website vind je diverse toolkits. Daarnaast ben je altijd welkom om met ons te sparren over de mogelijkheden en kansen om samen het merk sterker uit te dragen. Kom je een bakje koffie doen?