Spring naar content

Pers

Persbericht

City Interventions jagen creativiteit en duurzaamheid aan

Breda – Vier creatieve ontwerperscollectieven presenteerden vrijdagmiddag de creaties die ze maakten voor het project City Intervention. Zij namen genodigden mee langs hun interventies die t/m 8 januari te bewonderen zijn.

City Intervention is een initiatief van Breda Marketing en BANK15. Zij riepen Bredase ontwerpers op om objecten te ontwikkelen voor in de openbare ruimte om zo een dialoog te starten. De enige voorwaarde was dat zij gebruik zouden maken van Beams, bouwstenen, gemaakt van hergebruikt plastic.

De oproep resulteerde in vier fantasierijke werken met een verhaal. Deze zijn buiten te vinden bij MotMot Gallery (Belcrumweg 19), Pier15 (Veilingkade 12), Park Valkenberg en Bank15 (St. Janstraat 11) en maken deel uit van de onlangs gelanceerde wandelroute ‘Explore creative Breda’.

Beams
De gebruikte rode Beams zijn gemaakt volgens de ‘Precious Plastic’ methode van Dave Hakkens. Ze bestaan uit balken van verschillende lengtes die (vergelijk met Meccano) op allerlei manieren aan elkaar kunnen worden bevestigd. Daarmee zijn de mogelijkheden om ze toe te passen eindeloos. Het bedrijf PlaSTiEK op STEK maakte de Beams van in Breda verzameld plastic afval, van oude tuinstoelen tot klerenhangers.

Creativiteit en duurzaamheid
Met het City Intervention project geven we samen vorm en inhoud aan creativiteit in Breda en creëren we aandacht voor het belang van recycling en hergebruik. We leven in een tijd waarin we anders moeten denken en doen. Om samen te bouwen aan een duurzaam Breda. Creativiteit en duurzaamheid zijn twee belangrijke pijlers van het merk Breda.

De objecten van City Intervention zijn t/m 8 januari te zien.

——-EINDE PERSBERICHT—–

NOOT VOOR DE REDACTIE, NIET VOOR PUBLICATIE

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Joyce Wijnen, Citymarketeer Breda Marketing.
Telefoon: 06 48 58 02 96
Email: joyce.wijnen@bredamarketing.nl 

Over Breda Marketing
Breda Marketing is de marketingorganisatie om de bestemming Breda en de regio op de kaart te zetten. Wij motiveren, inspireren, activeren en coördineren. Doel? We leveren een economische en maatschappelijke bijdrage door Breda onderscheidend op de kaart zetten zodat meer mensen kiezen voor Breda om te wonen, werken, studeren of verblijven. Wij zoeken naar marketingkansen en mogelijkheden en geven deze vorm en inhoud in nauwe samenwerking met stakeholders, nationaal en internationaal.

 

Mis niets van Breda

In Breda, citymarketing en de organisatie gebeurt er erg veel. Wij delen dit graag met jullie. Laat jouw e-mailadres achter en ontvang een aantal keer per jaar een nieuwsbrief met alle ontwikkelingen van Breda Marketing.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.