Spring naar content
Branding

Dag van de Stadmakers ’24

Op dinsdag 23 januari 2024 organiseerden we weer de Dag van de Stadmakers. Tijdens dit jaarlijks event nemen we de Stadmakers van Breda mee in onze plannen voor komend jaar.

Foto’s: Lemongoose
By: Nienke

23 januari 2024

e
editie
+
aanwezigen
verdiepende deelsessies
partners aan het woord
Share

In Podium Bloos kwamen ongeveer 150 ondernemers, impactmakers en vernieuwers bij elkaar om te luisteren naar hoe we samen de stad van vandaag en morgen bouwen en in de spotlights zetten. Niels de Beer begeleidde de dag en de Stadmakers droegen (letterlijk) hun steentje bij aan de stad.  

Benieuwd hoe de dag verliep? 

110% Breda – Martin Boisen

Keynote speaker Martin Boisen van For the Love of Place nam de deelnemers mee in de evolutie van citymarketing. Hij daagde ons uit de regie te pakken en Breda te ontwikkelen op een manier die de eigen identiteit van de stad versterkt. Om Breda nog meer te laten bloeien in haar eigen unieke karakter.

Jaarplan 2024 – Breda Marketing

Vervolgens zoomden we in op Breda. Niels en Hildegard blikte terug op 2023 en bespraken de highlights van 2024. Daarna presenteerden Joyce en Liset de concrete projecten en plannen voor 2024 voor onze doelgroepen bewoners, bezoekers, bedrijven en studenten. Nicky liet zien hoe we hen (gaan) bedienen vanuit het vernieuwde digitale platform, online marketing en content.

Wil je onze plannen nog eens rustig nalezen?

Deelsessies

Nieuw dit jaar waren de deelsessies. Tijdens deze sessies gingen we dieper in op een project of een relevant thema in 2024. De één liep digitaal door de nieuwe Explore Breda store die in april opent en de ander werd meegenomen in het proces van het digitale platform, onze digitale en lokale gids van Breda. Daarnaast nam Ko Koens, professor bij BUas, ons mee in duurzaam toerisme en de Gemeente Breda vertelde meer over de grenzeloze ontwikkelingen van het innovatiedistrict.  

Dank aan C-e Design, Good News, Weekend, Gemeente Breda en BUas, met wie we deze projecten uitvoeren en die samen met ons presenteerden tijdens Dag van de Stadmakers!

Muzikale afsluiter

Regie was een terugkerend thema tijdens Dag van de Stadmakers. Ieder heeft zich kunnen laten klinken vandaag. Alle bezoekers ontvingen bij ontvangst een groot legoblok met de volgende vraag: “Hoe draag jij je steentje bij aan Breda?”. Alle Stadmakers mochten gedurende het event letterlijk en figuurlijk meebouwen aan de stad van morgen en zo werd duidelijk hoe iedereen bijdraagt aan onze stad.   

Daarna was het tijd om je te laten klinken! Om voortgang te maken is het soms belangrijk dat iemand de regie pakt om zo alle verschillende ontwikkelingen samen te brengen en te activeren. Om deze rol van Breda Marketing en het belang van de Stadmakers hierin tot leven te brengen, creëerden we onder leiding van Lucifer slagwerk een muzikale harmonie op het bijpassende nummer ‘We Built This City’.  

 

 

Regie, een georkestreerd samenspel van vooruitgang en samenhang
Tot slot

Samen aan de slag! Bouw jij met ons mee?

Neem dan contact met ons op

gerelateerde projecten

ZigZag door Cultureel Breda

Cultureel Breda barst van energie en talent. Het aanbod in onze stad is verrassend én verrassend veelzijdig. Toch weet lang niet iedere Bredanaar wat er in de stad gebeurt. Onze eerste stadsbrede cultuurcampagne ‘ZigZag door cultureel Breda’ brengt daar verandering in. De campagne etaleert een verrassende mix in aanbod: van groot tot ‘klein dat groots is’. En geeft óók een zacht duwtje in de rug voor wie zich niet direct aangesproken voelt als het over cultuur gaat: zigzag mee door cultureel Breda!

Lees meer

Studentencampagne: Welkom in jouw stad, Breda

Aan het begin van ieder collegejaar opent Breda haar deuren voor zowel Nederlandse als internationale hbo- en mbo-studenten. Dit jaar verwelkomt de stad ruim 6.000 nieuwe studenten, waarmee het totale aantal studenten in Breda meer dan 30.000 bereikt. De stad bruist meteen weer na de warme zomer en het gonst van gezelligheid. Dit jaar ontwikkelden we voor het eerst een campagne om hen allereerst een warm welkom te heten. Dat gebeurde nog niet eerder.

Lees meer

Morning Bit(e)s: Digitale Trends

Tijdens de derde Morning Bit(e)s sessie van 11 juni 2024 lag de focus op de digitale wereld. Samen met Chris van Persie van Good News zoomden we in op de vier digitale trends om je klant online centraal te stellen. Met meer dan 20 aanwezigen deelden we kennis, inspiratie en ervaringen. Wil je meer weten over de laatste trends en hoe die toe te passen? Lees dan verder.

Lees meer